Gastenboek, Richard Valiente de Bruin

Augustus 2005 kwam ik voor het eerst in kennismaking met Henny v/d Gaag, via mijn toenmalige basketbal coach Raymond Bottse, die zelf in het verleden met succes was behandeld door Henny.

Tijdens de zomer van 2005 waren er selectie trainingen voor het under 23 team van Rotterdam basketball in de summer leauge. Tijdens een training schoot mijn rechter schouder uit de kom maar ‘floepte’ er weer gelijk in, zonder te aarzelen ging ik verder met voor mij het leukste spelletje. (eigenwijs zoals ik toen was). Steeds vaker kreeg ik last van die schouder maar na een aantal dagen rust was de pijn gedeeltelijk weer weg. Tijdens de voorbereiding op de finales ging het weer mis met als gevolg even niet meer kunnen spelen, wel willen maar door de pijn niet meer kunnen.

Na een aantal weken verplichte rust begonnen de trainingen van mijn toenmalige basketbal club ROWIC uit Dordrecht, direct begon de schouder op te spelen, maar ik wilde er niet aan toegeven, Op advies van mijn coach (Raymond Bottse) moest ik ernaar laten kijken. De volgende training maakte ik kennis met Henny waarmee ik een kort gesprekje aanging over mijn blessure, ze raakte mijn schouder op een bepaalde manier aan en ik ging door de grond van de pijn !!!! en ze zei lachend         ‘’ ach dat kunnen we wel oplossen”.  Het werken met naalden, daar was ik geen voorstander van, maar na het rustig uitproberen en rustige uitleg van Henny zijn we toch verder gegaan. En inderdaad na 6 sessies was ik pijn vrij en kon ik rusten met gewichtjes aan de gang om mijn schouderspieren te versterken.

Vanaf die tijd ga ik graag naar Henny toe voor een ‘’onderhoudsbeurt’’ of als ik me grieperig begint te voelen of als ik een beginnende blessure heb, doormiddel van het gebruik van de naalden in combinatie met massage is mijn herstel sneller en voel ik me beter in het leven staan.

Een echte aanrader voor (top)sporters en niet sporters !!!!!!

Henny Bedankt

Richard Valiente de Bruin